Uitstapje naar den Haag en sleepless in Enschede - Reisverslag uit Enschede, Nederland van Sarah Rooijen - WaarBenJij.nu Uitstapje naar den Haag en sleepless in Enschede - Reisverslag uit Enschede, Nederland van Sarah Rooijen - WaarBenJij.nu

Uitstapje naar den Haag en sleepless in Enschede

Door: nurseintamale

Blijf op de hoogte en volg Sarah

02 Februari 2013 | Nederland, Enschede

Nu is het zover.
50 dagen zijn voorbij en over 8 uur rijden wij in richting Schiphol.
En dan gaat het gebeuren. Eindelijk. Ik heb nog nooit zo weinig geslapen dan de afgelopen twee weken.

Mijn eerste ervaring met de Ghanese bevolking was de Ambassadeur in den Haag. Ik hoop dat de mensen en Ghana vriendelijker zijn anders worden het moeilijke 12 weken.
Nadat ik drie uur gewacht heb en het formulier meerdere keren ingevuld had omdat het niet goed was had ik eindelijk een stikker in mijn paspoort waarmee ik naar Ghana mag reizen.

Mijn tassen stonden al bijna een week klaar gepakt op mijn kamer maar gister avond bedacht ik mij op eens dat ik toch niet tevreden was en moest vanochtend dan toch nog snel door heel Enschede fietsen om een nieuwe tas te halen. Deze heeft 20l meer maar zit nu ook al vol. Dus gelijk maar snel naar bed voordat ik nog een keer met mijn tas bezig ga.
Als ik zo naar buiten kijk ben ik blij dat het morgen begint, ik verheug mij op net warme weer en eindelijk geen regen meer.

Zo dat is mijn laatste verslag uit Nederland, vanaf morgen zou ik verslagen schrijven bij een temperatuur rond de dertig graden nu bijna niet voor te stellen

Ik hoop dat vele mijn verslagen zullen volgen en jullie mogen ook heel graag reageren.

Groetjes

Sarah




Jetzt ist es soweit.
50 tage sind vorbei und in ungefaehr 8 Stunden geht es in Richtung Schiphol.
Und dann faengt es endlich an. Ich habe noch nie so wenig geschlafen als die letzte Zeit. Aber nein ich bin nicht nervoes.

Meine erster Kontakt mit der ghanesischen Bevoelkerung war das Konsulaat in den haag. Dort musste ich mein Visum beantragen.
Ich hoffe das die Menschen in Ghana freundlicher sind, sonst werden die Wochen anstrengend.
Nachdem ich drei Stunden gewartet habe und den Antrag zigmal korrigieren musste hatte ich endlich einen Aufkleber in meinem Ausweis mit dem ich in Ghana einreisen darf.

Meine Taschen standen schon fast eine Woche fertig gepackt bereit aber gestern habe ich in einem Anflug von Torschusspanik beschlossen das ich einen neuen Rucksack brauche.
Also bin ich heute quer durch Enschede gefahren um einen neuen Rucksack zu kaufen,
Der ist jetzt 20l groesser aber auch schon voll bis obenhin.
Wenn ich so nach draussen gucke, bin ich schon froh das es morgen los geht, endlich schoenes Wetter und kein Regen mehr.

Das ist jetzt mein letzter Bericht aus Enschede und irgendwie ist mir immer noch nicht bewusst das es morgen wirklich los geht.

Ich wuerde mich sehr freuen wenn ihr meine Berichte hier verfolgt und ihr duerft meine berichte auch gerne komentieren.

Schoene Gruesse

Sarah


  • 02 Februari 2013 - 11:29

    Karin:

    Ja, ja. Ga jij maar lekker verslagen schrijven bij 30°C ... (jij liever dan ik)
    Wij gaan je hier missen, maar uiteraard wens ik je een heel plezierige en vooral leerzame tijd in Ghana.

  • 02 Februari 2013 - 19:17

    Petra:

    Als het goed is ben je nu bijna over! Spannend! Hoop dat je een goede vlucht hebt gehad. Succes met het opdoen van alle eerste indrukken en ervaringen, laat het op je af komen en neem de tijd om te wennen! T gaat fantastisch worden :) Heel veel plezier en de groetjes aan Bash en Sylvester straks in Tamale! :)
    x Petra

  • 02 Februari 2013 - 22:24

    Dante:

    Super!!!

  • 05 Februari 2013 - 08:10

    Annemarie:

    Ik hoorde dat je "heel" bent over gekomen. Fijn is dat. Ik hoop dat die 30 graden je bevalt en dat je zenuwen nu eindelijk wat minder zijn. Het ga je goed daar in Ghana! Wacht met smart op leuke spannende verhalen van jou.........

  • 07 Februari 2013 - 00:55

    Anne-marie:

    hoi Sarah!
    klopt het dat je goed bent overgekomen?
    En je nieuwe rugtas ook? ik hoorde van Marijke dat het toch nog een zoektocht was naar en goede tas?! hihi!en dat na die voorbereiding in de nachtdienst... :s
    ik ben benieuwd naar je eerste verhaal vanuit Ghana, heel veel plezier gewenst!!
    groetjes Anne-Marie h

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sarah

Actief sinds 26 Dec. 2012
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 18779

Voorgaande reizen:

19 Januari 2015 - 17 Maart 2015

Als Muzungu naar Jinja

19 Januari 2013 - 17 Maart 2013

Avonteuer in Ghana

Landen bezocht: