de reis begint... - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Sarah Rooijen - WaarBenJij.nu de reis begint... - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Sarah Rooijen - WaarBenJij.nu

de reis begint...

Blijf op de hoogte en volg Sarah

08 Februari 2013 | Ghana, Tamale

Sorry dat mijn eerste verslag so lang duurde maar internet is hier nog wel een probleem.

Leider dauerte mein erster Bericht etwas laenge aber die Interetverbinung sthier auch nicht wirklich super

Nederlands:
Nou, waar moet ik beginnen het is al zo veel gebeurt. Maar jawel, het is gelukt. Na veel voorbereiding is het zover, ik ben in Ghana!! En hoe is het hier? Vooral warm, eigenlijk wel heet. Maar van begin aan. De vlucht ging heel goed nadat op Schiphool op eens niemand meer Nederlands spraak was ik toch blij om in het vliegtuig verwelkomd te worden. Het afscheid was beter gegaan dan dat ik verwacht had. Ik maakte mij ook geen zorgen over het vliegen tot die man naast mij begon te bidden. Maar goed wij zijn niet neergestort en kwamen avonds bij 28 graden in Accra aan. De eerste nacht sliepen wij in een soort hotel maar goed de verwachtingen mogen niet te hoog zijn in Ghana. De komende dag gingen wij naar de zee. Dit was heel leuk omdat het iets koeler was maar wij kregen wel die idee dat wij erg opvielen op het strand. Er werden gelijk stoelen en tafels voor ons neer gezet en om de twee minuten kwam iemand langs om iets te verkopen. Maar onze bodyguards hebben onze goed beschermd. De volgende ochtend zouden wij met de bus naar Tamale rijden. Nadat ik heel verschillende verhalen had gehoord bleek de busrit toch alleen maar 12 uur te zijn. Omdat de bus vol zat moest ik met twee anderen in een andere bus. De bus op zich was echt goed met leuke stoelen en airco. Als wij naar 13 uur nog niet in Tamale waren, hebben wij toch een keer nagevraagd. En was bleek, wij waren Tamale al lang voorbei. Dus verder naar de volgende halte. Dat was Bogatanga. Ondertussen was het al half twaalf avonds. Naar een beetje geregel en heel veel hulp van aardige Ghanesen zijn wij met de Taxi naar een Hotel gegaan om daar te slapen. Het was echt een luxe hotel voor ghanese begrippen. DE volgende ochtend zijn wij door de zelfde taxi weer opgehaald en naar het busstation van Bogatanga gebracht. Daar hadden zijn blijkbaar nog niet vaak blanke mensen gezien want binnen seconden stonden enkele mensen om ons heen om geld te vragen of andere dingen. Maar gelukkig zijn wij goed beschermd door de taxichauffeur en zo konden wij toch nog met de bus naar Tamale rijden. Dit keer was het jammer genoeg een ARKO bus. DE taxichauffeur bleek achteraf ook zo aardig omdat wij veel te veel geld hadden betaald maar daar kwamen wij paslater achter. In Tamale zijn wij door de contactpersoon opgehaald en sindsdien gaat ook bijna alles zo als geplant.
Zo dit mijn verhaal van de eerste dagen. Als het mij lukkt om op internet te kommen zou ik zondag of maadag een bericht plaatsen over de introductiedagen.
IK hoop dat het met jullie allemal goed gaan en zou het leuk vinden als jullie reacties hebben.
Groetjes

Deutsch:
Also wo soll ich anfangen, es ist schon so viel passiert
Jawohl es ist geglueckt. Nach sehr viel Vorebreitung und Geregel bin ich in Ghana angekommen. Und wie ist es hier? Vorallem warm!!!
Aber umam anfang zu beginnen. Der Flug verlief eigentlich sehr gut. Nachdem auf dem Flughafen ploetzlich jeder nur noch Englisch sprach war ich froh, das die Menschen im Flugzeug mich auf niederlaendisch begruesst haben. Auch der Abschied wareinfach als ich gedacht hatte. Ich machte mir auch eigentlich keine Sorgen ums Fliegen, bis der Man neben mir anfing zu beten… Aber gut wir sind nicht abgestuerzt und abends bei 28 grad in Accra gelandet. Die eerste Nacht schliefen wir in einem “Hotel” aber gutman lernt schnell Seine Ansprueche runter zu schrauben. Am naechsten Tag haben wir den Strand besucht und man hatte das Gefuehl das man immer noch als etwas besseres behandelt wird und vorallem als typischer Tourist. Es wurden direkt Tische und Stuehle bereit gestellt und jede fuenf Minuten kam jemand vorbei der uns was verkaufen wollte. Aber unsere bodyguards haben gut auf uns aufgepasst.
Am naechsten Tag sollten wir eigentlich mit dem Bus nach Tamal fahren. Da wirzuviele waren musste ich mit zwei anderen in einem anderen Bus mitfahren. Der Bus war recht luxerioes. Es gab superbequeme Stuehle und Aircondition. Nachdem ich viele verschiede Geschichten gehoert hatte, sollte die Busfahrt doch nur 12 Stunden dauern. Nachdem wir nach 13 Stunden unser Ziel noch nicht erreicht hatten, haben wir dann doch mal nachgefragt. Und was stellte sich heraus. Wir waren an Tamale schon lange vorbei. Naja also blieb uns nix anderes ueber als bis zum naechsten Halt zu warten. Das war Bugatenga. Nach etwas hin und her sollten wir die Nacht in einem Hotel verbringen es war inzwischen schon halb 12 nachts. Dank eines lieben Ghanesen sind wir mit einem “Taxi” zu einem tollen Hotel gebracht worden und konnten da schlafen. Nach einer kurzen Nacht sind wir durch das gleiche Taxi auch wieder abgeholtworden und zum Busbahnhof von Bugatenga gebracht worden. Dort hatten sie wahrscheinlich noch nicht so viele weisse Menschen gesehen den sie schauten uns wirklich sehr verwundert an und innerhalb von wenigen Sekunden hatten wir zig Menschen um uns stehen die um Essen und Geld bettelten. Aber dank des netten Taxifahres war das auch zu ueberstehen. Er war vielleicht auch deshalb so nett weil wir im viel zu viel Geld bezahlt hatten wie sich spaeter heraus stellte. Aber nagut wir hatten einen Bus und konnten unseren Rueckweg nach Tamale antreten auch wenn der Bus lange nicht so komfortabel war als der erste. In Tamale sind wir schliesslich abgeolt worden und seit dem klappt auch alles wie geplannt.
Sovielzu meinen ersten tagen in Ghana wenn ich es schaffe werde ich Sonntag oder Monntag einen bericht schreiben ueber die Einfuehrungtage.
Ich wuensche euch alles Gute und wuerde mich sehr ueber Reaktionen freuen.
Schoene Gruesse

• 08 Februari 2013 - 14:57

Ben:

hoi Sarah kun je geen borden lezen je ziet toch aan de plaatsen waar je voorbij rijdt ( grapje).
    Leuk dat het goed is gegaan en ik denk na een paar weken Ghana ben je bijna net zo gekleurd (hier moet ik oppassen wat ik schrijf ) als die mensen in Ghana.
    Hou je taai lieve schat

• 08 Februari 2013 - 16:26

Hetty:

Hoi Sarah,
    Wat heb je in korte tijd alweer veel meegemaakt! Leuk hoor!
    Ik was al heel benieuwd hoe het met je is, hopelijk ben je snel in de gelegenheid om je verdere avonturen op te schrijven.
    Groetjes van Hetty

• 08 Februari 2013 - 17:59

Afdeling G3:

sarah Hanim,

istersen duzgun yaz bizlerde okuyalim.

Hoe staat het leven zonder de G3? Alleeen met een neger mag je terug komen naat G3.

Gr je collega's van de PAAZ

• 08 Februari 2013 - 20:03

Ria:

Hoi Sarah,

Eindelijk in Ghana!! In de warmte, ik wens je een super mooie tijd, ga je volgen,

Groetjes Ria.

• 08 Februari 2013 - 22:56

Annemarie:

Nou het begin van je avontuur is er! Op dit soort verhalen zitten wij natuurlijk te wachten. Of jij er op wacht vraag ik me af maar later zul je er vast om kunnen lachen.

• 09 Februari 2013 - 18:06

Petra:

Haa Sarah,

Wat leuk om wat te lezen van je avonturen in ghana! En het is allemaal zo herkenbaar! hahaha! De mensen om je heen, iedereen die iets wil of zich ergens mee bemoeid...en vooral: niks gaat zoals je denkt! wen er maar vast aan..;) Hoop dat je eerste indruk van Tamale goed is en dat je leuke introductiedagen hebt! Geniet ervan!

Groetjes Petra

• 09 Februari 2013 - 20:52

Uwe Sembach:

Hi Sarah,
    das hört sich nach Abenteuer pur an,
    danach kannst Du bestimmt ein Buch
    schreiben ... zu mindestens viiiiel
    erzählen. Paß aber gut auf Dich auf!!!
    Bis zum nächsten Post.

Grüße aus Deutschland ;o)

• 09 Februari 2013 - 22:55

Julia:

Oh man! Sarah! Einfach kann auch jeder, oder?
    Bugatenga hört sich ja auch schon sehr abenteuerlich an! Vielleicht waren die Menschen dort auch an deinen Piercings interessiert und haben sich gefragt zu welchem Stamm du gehörst? ;)

Morgen steigt hier die riesen Karnevalssause! Und das erste mal seit zig Jahren ohne dich.
    Jemand ein Stück Käse, ne Frikadelle, nen Roten?

Bevor du geflogen bist hatte ich immer nur dein Abreisedatum im Kopf. Und jetzt bist du in Ghana... :) Das heißt, das nächste Datum wird deine Rückkehr sein.

Ich freue mich auf deinen nächsten Bericht!
    Ich hab dich lieb!

• 10 Februari 2013 - 00:52

Trinchen:

Hey, Sarah-Maus,
    ich hoffe doch, dass es dir, trotz dem Umweg gut geht. Zumindest hast du ein wenig schon von Afrika gesehen. Abenteuerlich das Ganze! Ich kann mir noch nicht ganz vorstellen, dass du nun so weit entfernt bist. Aber ich bin echt mal gespannt, wie es weiter geht. Freue mich riesig, von dir zu hören. Hdgggggdl und liebe Grüße auch von meinem Männe.

• 10 Februari 2013 - 02:52

Anja:

Hoi Sarah;

Wat leuk om te lezen wat je meemaakt; zo ver weg, zo anders.heel veel succes

• 11 Februari 2013 - 13:09

Joke:

Ha Sara
    Eindelijk via de nodige omzwervingen toch op de plaats van bestemming gekomen. Wat mooi om je
    te volgen en te lezen wat je zoal meemaakt!!! Heerlijk die warmte!!!!!!
    Ghana was nog mooi op t.v. met de Afrika (voetbal) cup. Ze zijn bij de eerste 4 geëindigd; ze moesten
    tegen Burkina Faso (heb ik iets mee) dus erg spannend. Burkina won; Ghana moet meer op penalty's
    oefenen. Prachtige mensen!!! Hopelijk goede introductiedagen......
    Groetje Joke